لینچ

لینچ

سلاخی میگریست / به قناری کوچکی دل باخته بود .
لینچ

لینچ

سلاخی میگریست / به قناری کوچکی دل باخته بود .

سامی سوسکی

عمومآ انواع شخصیتها برای انصراف از ((مشاهده)) به آواز خواندن میپردازند .

ترانه ای که برگردان فارسی آن به اهتمام شاملو در کتاب ((همچون کوچه ای بی انتها )) در سال 1330 که محتوی آن اشاره به لینچ شدن سامی لی سیاهپوست به جرم هم آغوشی با زن سفید پوست وسُرایش زن سامی بنام پرل می لی که با دردناکترین نغمه ی جاز اصیل سیاهان همراهی میشود

شکوه ی پرل می لی

اون وخ کشیدنت بیرون. از پستو کشیدنت بیرون

صدتا آدم عربده کشون با بد و بیراه دنبالت.

باید خودت بودی و میدیدی ، سامی سوسکی :

تو خونه روده بر شده بودم من از زور خنده

از زور خنده

از زور خنده

روده بر شده بودم من از زور خنده.

کشیدنت رو زمین کشون کشون بردن انداختنت تو یه سلدونی

که درست و حسابی یه سلدونی بود ، یه موشدونی بود.

منو میگی؟ همون جور یه ریز میخندیدم

گرچه خدا بی سر و سامون تر از من دختری نیافریده

بی سر و سامون تر

بی سر و سامون تر

بی سر و سامون تر از من دختری نیافریده.

اون وخ اون پیر خر سرخابی -کلونتر-

از میون میله ها چشم غره رفت و بت گفت :

((-هی ، ننه سگ! روونت میکنن به درک اسفل!))

چون دلت خواس یه بغل سفید تو خودش بچلوندت

یه بغل سفید

یه بغل سفید

یه بغل سفید تو خودش بچلوندت

******** ******** *********

درسته که دل منو خنک کرد ، اما همین کارم کرد،

همین کارم کرد!

واسه همین بود ککه ریختن از زندون بیرونت کشیدن

برن بستنت به یه درخت و ، سر تا پا تو قیر مالیدن و

ناله ت که بلند شد قهقه شون هوا رفت .

هوا رفت

هوا رفت

ناله ت که بلند شد قهقه شون هوا رفت .

******** ******** *********

تقاص اون دلگی رو ازت کشیدن سامی سوسکی

اما نه با پول

با دل نم و جون خودت تقاصشو دادی سامی سوسکی.

تقاص لیس کشیدن اون عسل سرخ و سفید و

عسل سرخ و سفید و

عسل سرخ و سفید و

تقاص لیس کشیدن اون عسل سرخ و سفید و

...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد